onsdag 28 april 2010

Jag är slösa.

Kommer ni ihåg den tidningsserien? Spara och slösa? Tyckte den var lite rolig. Kanske går än, vet inte det. Anyway.

Idag tänkte jag ha kyckling till middag. Lite visse jag att de frysta marinerade kycklingfiléerna hade passerat sin bästföredatum.

Mat och pengar i sjön. Sådant blir jag så less på. För jag var så glad att jag hade gjort kapet att köpa filéer för en ganska billig penning. Iaf billigare än vanligtvis. Men till vilken nytta?

You live and learn.

2 kommentarer:

  1. Menar du lyckoslanten? med spara och slösa som serie? För den läste jag när jag var liten. Vi fick alltid den i skolan.

    Wilma kom hem med en sådan häromsistens. ;) Minnen liksom..

    SvaraRadera
  2. Ja, så kanske tidningen hette.

    Ja lite så, lärdomar på yngre dar!

    SvaraRadera