söndag 9 maj 2010

Koma.

Finns lite olika varianter av detta ord. En där man ligger i koma är väll att undvika.

Men det finns flera som jag använder ganska ofta. Paltkoma till exempel. Som ofta infinner sig efter man ätit, mätt och belåten, och man går in i en sömnig period. Mat ska ju göra en pigg, inte trött.

Bilkoma är en annan typ som jag har blivit varse i helgen. En längre tid har jag suktat efter en egen bil.

Bil är ju så mkt mer praktiskt än att åka buss med matkassar och nästan vingla av i nästa sekund? Herregud.

Jag är så mot bussar. Kanske kan hålla med att det är bra i miljösynpunkt, men annars nej. Om ni förespråkar miljön så kan ni kanske ta och sänka priserna så att personer, som jag, kanske funderar på att ta buss?

Anyway, häromdagen när jag gick hem så såg jag en ursnygg bil, en honda civic. Bläddrade på blocket och tyckte att den var perfekt. Pappa däremot nobbade den fina med orden du ska ha en fyrdörrars, det går knappt att komma ur en sån bil samt att det blir jobbigt att parkera.

Drömmen fick sig en törn och var tvungen att dra sig tillbaka.

Jag inser att jag är en pappas flicka. Hans ord, min lag. Typ.

Helgen förvandlades till bilkoma och vi diskuterade olika märken, framförallt japanska märken då familjen har en tojja (toyota), olika modeller inom dessa, tre -, fyr -, femdörrars och garantier.

Min nya drömbil är en toyota prius. Som jag förstått är den fyrdörrars, kan vara miljövänlig och väldigt väldigt snygg.

Nackdel: Den är automat. Jag har bara kört manuell innan. Visst, man vänjer sig. Men jag vet inte. Tåls att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar